- Katılım
- 17 May 2024
- Mesajlar
- 127
- Tepkime puanı
- 2
- Konum
- İstanbul
- Marka
- BMW
- Model
- 3.20İ ED
- Model Yılı
- 2016
Ford Mondeo 1.5 EcoBoost otomobili sizler için yakından inceledik. D segmentinde Volkswagen Passat, Skoda Superb, Renault Talisman ve Peugeot 508’in en dişli rakiplerinden birisi olan bu otomobilin benzinli motoru ve 6 ileri otomatik şanzımanlı versiyonuyla yaşadığımız deneyimleri bu yazımızda sizlere anlatacağız.
Açıkcası, genel tasarım konusunda mondeo ciddi mesafe kat etmiş. Üstelik sınıfında passat, insignia, mazda 6, c5, 508, avensis, accord, superb gibi iddialı rakipleri olduğunu düşünürsek, ford mondeo bariz şekilde ağırlığını ortaya koyuyor. Bir önceki nesilden aldığı uzun kasa yapısını bu modelinde biraz daha büyüterek devam eden mondeo, 4871 mm uzunluğu ve iri gövdeli yapısıyla sınıfının sınırlarını zorlayan bir otomobil olmuş.
Tasarımsal oyunların etkileri yeni nesil mondeoyu daha dinamik hale getirmiş.
Sesli komut sistemi ile klima ve multimedyadaki ayarlamaları yapabiliyorsunuz. Park sensörleri akıllı asistan olarak devrede Otomatik park asistanını da dikey ve paralel olarak kullanabiliyorsunuz.
İç mekan ;
Aracın iç mekan yerleşimi çok hoş. Dıştaki Aston Martin esintili ön ızgarası, iç mekanda ise alışılmışın dışında bir güzellik hissi veriyor. Özellikle multimedya ekranının yerleşim alanı ve kullanımı oldukça başarılı diyebiliriz. Kalite olarak rakiplerinden geriye düşürülmemeye çalışılmış ve bu konuda başarılı olunmuş. Multimedya ekranının dokunmatik hassasiyeti çok iyi değil ama gayet yeterli. Ayrıca 8 inçlik dokunmatik ekran üzerinden klima kontrolü de sağlanıyor. Ford firması bu otomobil de birçok özelliği multimedya ekranına toplamış. Ayrıca, ekranın hemen altındaki tuşlardan bu kontrolleri yine gerçekleştirilebiliyorsunuz.
Dijital ekran furyasının son üyelerinden birisi olan ford mondeo, otomobil içerisinde passat kadar şölen sunmasa da motor devir ve hız kadranı hareketlerine verdiği tepkiler oldukça başarılı. Ayrıca çözünürlük konusunda da gayet iyi seviyede olduğunu söyleyebiliriz. Aynı şekilde 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı içinde aynı şeyler geçerli. Bunların yanı sıra otomobilin içinde kullanılan malzemelerin kalitesi oldukça yeterli seviyede. Ses yalıtımı konusunda rakibi passat kadar iyi olmasa da sizi araç içerisinde rahatsız edecek bir detay olmadığını ve gayet başarılı olduğunu da belirtmek isteriz.
Dış Mekan ;
Mondeo’ya dışarıdan baktığımızda tek konu bagaj kapağının verdiği zayıflık hissi ve yükleme alanının darlığı. Bagajı açarken de bu hissi zaten yaşıyorsunuz. 429 litrelik bagaj hacmi bir önceki kasada 550 litre yükleme alanı sunarken, yeni mondeo’nun bu kadar kısıtlı alana yer vermesi biraz garip olmuş.
Genel Sürüş izlenimlerimiz ;
Mondeo’nun konfor ve yol tutuşuna kusursuz diyebiliriz. Yüksek hızlı kullanımlarda bile yola tutunuşu, virajlarda çizgisini bozmadan devam etmesi bu aracın ford markasına ait olduğunu gösteriyor. Esp yeni versiyonu ile daha güvenli ve daha yumuşak bir seviyede devreye giriyor. Motor performansıda oldukça başarılı diyebiliriz.
Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Teknik Özellikleri
Motor: 4 silindirli turbo benzinli 1.5 lt 160 beygir 240 nm tork
Şanzıman: 6 ileri otomatik vites önden çekiş
Performans: 0-100 hızlanması, 9.1 saniye ve maksimum hızı saatte 214 km diyebiliriz.
Yakıt Tüketimi: Şehir içi kullanımlarda, 100 km’de 9-11 lt, şehirler arası uzun yolculuklarda, 100 km’de 6,5-8 lt arası yakıt tüketimi mevcuttur.
Boyutları: Otomobilin uzunluğu 1482 mm, genişliği 1852 mm ve yükseliği 1482 mm’dir.
Bagaj Hacmi: 429 lt
Yakıt Tankı: 63 lt
Net Ağırlığı: 1504 kg
Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Fiyatı
Ne yazık ki, bu otomobilin 2020 yılı itibariyle ülkemizde sıfır satışı sonlandırılmıştır. Fakat ikinci el fiyatları, mayıs 2024 tarihi itibariyle otomobilin km, kaza, boya, değişen ve hasar kaydı gibi durumlarına bağlı olarak 850.000 ile 1.400.000 TL arasında değişiklik göstermektedir.
Açıkcası, genel tasarım konusunda mondeo ciddi mesafe kat etmiş. Üstelik sınıfında passat, insignia, mazda 6, c5, 508, avensis, accord, superb gibi iddialı rakipleri olduğunu düşünürsek, ford mondeo bariz şekilde ağırlığını ortaya koyuyor. Bir önceki nesilden aldığı uzun kasa yapısını bu modelinde biraz daha büyüterek devam eden mondeo, 4871 mm uzunluğu ve iri gövdeli yapısıyla sınıfının sınırlarını zorlayan bir otomobil olmuş.
Tasarımsal oyunların etkileri yeni nesil mondeoyu daha dinamik hale getirmiş.
Sesli komut sistemi ile klima ve multimedyadaki ayarlamaları yapabiliyorsunuz. Park sensörleri akıllı asistan olarak devrede Otomatik park asistanını da dikey ve paralel olarak kullanabiliyorsunuz.
İç mekan ;
Aracın iç mekan yerleşimi çok hoş. Dıştaki Aston Martin esintili ön ızgarası, iç mekanda ise alışılmışın dışında bir güzellik hissi veriyor. Özellikle multimedya ekranının yerleşim alanı ve kullanımı oldukça başarılı diyebiliriz. Kalite olarak rakiplerinden geriye düşürülmemeye çalışılmış ve bu konuda başarılı olunmuş. Multimedya ekranının dokunmatik hassasiyeti çok iyi değil ama gayet yeterli. Ayrıca 8 inçlik dokunmatik ekran üzerinden klima kontrolü de sağlanıyor. Ford firması bu otomobil de birçok özelliği multimedya ekranına toplamış. Ayrıca, ekranın hemen altındaki tuşlardan bu kontrolleri yine gerçekleştirilebiliyorsunuz.
Dijital ekran furyasının son üyelerinden birisi olan ford mondeo, otomobil içerisinde passat kadar şölen sunmasa da motor devir ve hız kadranı hareketlerine verdiği tepkiler oldukça başarılı. Ayrıca çözünürlük konusunda da gayet iyi seviyede olduğunu söyleyebiliriz. Aynı şekilde 8 inçlik dokunmatik multimedya ekranı içinde aynı şeyler geçerli. Bunların yanı sıra otomobilin içinde kullanılan malzemelerin kalitesi oldukça yeterli seviyede. Ses yalıtımı konusunda rakibi passat kadar iyi olmasa da sizi araç içerisinde rahatsız edecek bir detay olmadığını ve gayet başarılı olduğunu da belirtmek isteriz.
Dış Mekan ;
Mondeo’ya dışarıdan baktığımızda tek konu bagaj kapağının verdiği zayıflık hissi ve yükleme alanının darlığı. Bagajı açarken de bu hissi zaten yaşıyorsunuz. 429 litrelik bagaj hacmi bir önceki kasada 550 litre yükleme alanı sunarken, yeni mondeo’nun bu kadar kısıtlı alana yer vermesi biraz garip olmuş.
Genel Sürüş izlenimlerimiz ;
Mondeo’nun konfor ve yol tutuşuna kusursuz diyebiliriz. Yüksek hızlı kullanımlarda bile yola tutunuşu, virajlarda çizgisini bozmadan devam etmesi bu aracın ford markasına ait olduğunu gösteriyor. Esp yeni versiyonu ile daha güvenli ve daha yumuşak bir seviyede devreye giriyor. Motor performansıda oldukça başarılı diyebiliriz.
Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Teknik Özellikleri
Motor: 4 silindirli turbo benzinli 1.5 lt 160 beygir 240 nm tork
Şanzıman: 6 ileri otomatik vites önden çekiş
Performans: 0-100 hızlanması, 9.1 saniye ve maksimum hızı saatte 214 km diyebiliriz.
Yakıt Tüketimi: Şehir içi kullanımlarda, 100 km’de 9-11 lt, şehirler arası uzun yolculuklarda, 100 km’de 6,5-8 lt arası yakıt tüketimi mevcuttur.
Boyutları: Otomobilin uzunluğu 1482 mm, genişliği 1852 mm ve yükseliği 1482 mm’dir.
Bagaj Hacmi: 429 lt
Yakıt Tankı: 63 lt
Net Ağırlığı: 1504 kg
Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Fiyatı
Ne yazık ki, bu otomobilin 2020 yılı itibariyle ülkemizde sıfır satışı sonlandırılmıştır. Fakat ikinci el fiyatları, mayıs 2024 tarihi itibariyle otomobilin km, kaza, boya, değişen ve hasar kaydı gibi durumlarına bağlı olarak 850.000 ile 1.400.000 TL arasında değişiklik göstermektedir.