Tofaş Modelleri Arasındaki Farklar

Celil

Admin
Katılım
24 Ocak 2021
Mesajlar
61
Tepkime puanı
34
Puanları
18
Konum
Tokat
Araç
Ford Focus MK1
Tofaş Modelleri Arasındaki Farklar
Ülkemizde 1988 yılında kuş serisi adıyla üretilmeye başlanan ve 2003 yılına kadar üretimi devam eden araçlar serisi Tofaş tarafından üretilmiştir. Şahin, Doğan, Serçe ve Kartal isimleriyle üretilen Tofaş modelleri arasındaki farklar bu yazımızda inceleyeceğimiz başlıca konulardan birisidir.

Tofaş Kartal
İlk çıkarıldığında Murat 131 Kartal ismiyle piyasaya sürülmüş ve sonradan bagaj kısmı genişletilerek sadece Kartal ismiyle üretimine devam edilmiştir. Tofaş modelleri arasında station wagon versiyonlu tek araçtır. Diğer araçlar sedan tipli araçlardır.
1970’li yıllarda İtalya’da Fiat markasının Regata modelinde kullandığı şasi kalıbı araç üretimi durdurulduktan sonra Tofaş tarafından satın alınmış ve modifikasyonlar yapılarak kuş serisi adı verilen serideki araçlarda kullanılmıştır.
Tofaş Kartal modellerinin ilkinde elektrikli cam ve far fıskiyesi gibi donanımlar bulunmazken ilerleyen yıllarda bu modele donanımlar eklenerek geliştirilmiştir. Ülkemizde üretimi durdurulmuştur. Bu modelin sadece 1.6 silindirik ve enjeksiyonlu motor versiyonu vardır.

Tofaş Şahin
1988 yılından 2002 yılına kadar üretimi sürmüş Tofaş’ın kuş serisi araçlarından biridir. Aynı kasa ve daha yüksek donanımlara sahip olan modeli Doğan’dır. 1.4 ve 1.6 benzinli karbüratörlü ve enjeksiyonlu motorları bulunan bu model Mısır’da ve Etiyopya’da da üretilmiştir. Mısır’da 2009, Etiyopya’da 2010 yılına kadar üretimi yapılan bu aracın şu anda üretimi yapılmamaktadır.
Tofaş Doğan
1982 yılında üretimi başlamış ve 2002 yılına kadar da devam etmiştir. Bu model Şahin modelinin üst modeli olarak üretilmiştir. Sadece 1.6 litre 4 silindirli motor seçeneği bulunur. Doğan modelleri;
  • L
  • SL
  • SLX
  • S
Olarak adlandırılır. Ayrıca her model isminin bir açılımı da vardır. Açılımları şu şekildedir;
  • L modeli lüks kelimesinin,
  • SL modeli süper lüks kelimelerinin,
  • SLX modeli süper lüks ekstra kelimelerinin,
  • S modeliyse süper kelimesinin
Kısaltmasıyla oluşturulmuştur. Doğan L modeli düz motorlu ve alttan eksantriklidir. Bu motorun en büyük avantajlarından birisi triger kayışı kopmasının subaplara zarar vermemesidir. Koltukları kadife kaplıdır ve genellikle kahverengidir.
1990–1992 yılları arasında üretilen Doğan modelleri L versiyonudur. Doğan SL modelinin L modelinden tek farkı motorudur. Üstten eksantrikli motor kullanılan bu modelde triger kayışı kopması sonucu genellikle subaplar zarar görür. 1992 ile 1993 yılları arasında üretilmiştir. Doğan SLX modeli bu modellerin en dolusu olarak piyasaya sürülmüştür.
Daha gelişmiş donanımlar kullanılan bu model en yüksek fiyata sahip Tofaş modeli olarak bilinmektedir. 1993–2001 yılları arası üretilen Doğanlar SLX modeldir. Doğan s modelinin SLX modelinden farkı sadece jant kapağıyla satışa sunulmasıdır. Bazı küçük donanım farkları dışından SLX modelinin neredeyse aynısıdır.

Tofaş Arızaları
Tofaş arızaları
genellikle çok kullanıcısı bulunduğu için Şahin ve Doğan modelleri için akla gelir. Bu modellerde sıkça karşılaşılan Tofaş arızaları ve çözümleri bulmak genellikle ustaların işidir fakat bazı arızaların neler olduğunu bilmek arızalara kolayca müdahale etmeye yarayabilir. Bazı sorunlar ve çözümleri şu şekilde listelenebilir;

Motor arıza lambasının yanması Doğan SLX modellerde oksijen sensörleri ya da buji kaynaklı olabilir. Motorun çalışırken zorlanması ya da marş motorunun etkilenmesi neticesinde akünün bitmesine sebebiyet verebilir. Arızanın giderilmesi için bir uzmana danışmak ve gerekli eksiklikleri temin etmek gerekebilir.
Ateşleme sisteminde problem olması, yakıtın fazla gitmesi, rölantinin bozuk olması ya da araç performansının istenilen seviyeden düşük olması gibi sorunlarla karşılaşılınca bazı parçaları kontrol ettirmek gerebilir. Ateş sisteminde distribütör ya da enjeksiyon arızası olup olmadığı kontrol edilmelidir. Hava filtresi, benzin filtresi ve karbüratörün sağlamlığı gözden geçirilmeli ve test edilmelidir. Ayrıca aracın geç çalışmasının sebebi olabilecek araç beyninin hasarlı olup olmadığı mutlaka uzmanlar tarafından kontrol edilmelidir.
Araç motorunda su eksiltmesi varsa bu arızanın birçok sebebi olabilir. Radyatör delinmesi, radyatör kapağının sağlam olmaması, radyatör hortumunun sağlam olmaması, devir daim pompasının çatlamış olması ya da aracın conta yakmış olması su eksiltmesinin başlıca nedenleridir. Bu nedenlerden hiç biri değilse motorun su tapası delinmiş ya da çürümüş olabilir. Bu durumda da su tapasının değiştirilmesi gerekir.
Bu ve benzeri problemleri çözmenin en iyi yolu işi uzmanlara teslim etmektir. Yılların birikimi sonucu işinde uzmanlaşmış kişilerin bu problemleri kolayca çözebilirler.