Tanışma

Emre3367

Kullanıcı
Katılım
26 Ara 2021
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Araç
Peuaget 106gtı
Merhabalar sayfada yeniyim
Peugeot 106 gtı modeline baya merakım var yardımcı olursanız tecrübelerinizle
 

Emre KRMN

Kullanıcı
Katılım
14 Eki 2021
Mesajlar
18
Tepkime puanı
11
Puanları
3
Konum
Balıkesir
Araç
TOFAŞ
Hoş geldiniz hocam :)

Peugeot 106 alınmaz arızası çok diyorlar. Bunun için ne düşünüyorsunuz?
 

Selim

Admin
Katılım
21 Ara 2021
Mesajlar
14
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Konum
İstanbul
Araç
BMW 420d Cabrio
Merhaba Hoşgeldiniz :)

106 GTİ keyfi hiç bir araçta yok diyebilirim en azından benim için öyle :)
Kronik arızası çok olan bir araçtır.

ÖN TAKIM;

1: Ön sol amortisörde 'lok lok' sesi olur. Neredeyse piyasadaki bir çoğu 106 da mevcuttur. Kontrol ettirin fakat fazla masraf etmeyin kesilmesi zor bir sestir. Klasik 106 gti hastalığıdır.

2: Direksiyonu olduğunuz yerde sağa sola çevirdiğinizde lok-lok demeye başladıysa rot başı dağılmış demektir. Bu neredeyse sürekli başınıza gelecektir. Ucuz bir parçadır ama sık sık bozulmaya meyillidir. Spor Yay - Air - Coilover olan bütün 106'larda vardır. Ve Spor Yay - Air - Coiloverlı araçta maksimum ömrü 3 Aydır.

3: Ön tekerleklerin bulunduğu salıncaklara bağlı olan alt cıvataların hepsini sürekli kontrol ettirin. Ani çukura girince çatlayan bu cıvatalar zaman zaman kırılabiliyorlar. Bu da jantın direkt olarak yeriden fırlayıp olur olmadık kazalara yol açıyor.

MOTOR;

1: Üst kapak contası belkide 106'nın en sorunlu parçasıdır. Ciddi bir 106 hastalığıdır. Yeni araç aldığınızda veya alıcağınızda ilk baktırmanız gereken parçalardan biridir.

2: Tüm motor kulakçıkları sık sık kontrol ettirilmelidir.

3: Eğer aracınızda gaza yüklendiğinizde kadran ışıklarında bir artış oluyorsa veya abs ikazı arada sırada gaza yüklendiğinizde uyarı veriyorsa mutlaka hemen alternatörünüzü kontrol ettirip tamir ettirmeniz gerekir, aksi takdirde aracın beyni dahil tüm elektrik tesisatına geri dönülmez hasarlar verebilirsiniz.

4: Şanzıman'da sürekli terleme olur. Ve bunu da kesmeniz çok zordur. En az seviyeye getirmeye çalışın.

5: Oksijen sensörü genellikle sık bozulan bir parçadır.

İÇ MEKAN;

1: Ön koltukta kilolu biri var ise gazlamayınız. Bu şaka gibi gelen bilgi gerçektir. Bir kaç defadan sonra koltuk bağlantıları yamulabiliyor.

2: Oto yıkamaya verdiğinizde iç temizlik yapılırken aracın kalorifer kenarlarındaki açma kapama tuşlarına dikkat edilmesi konusunda temizlik yapan kişiyi sıkı sıkı uyarın çünkü biraz sert bir bez hareketi ile bu tuşlar hemen kırılıyor ve diğer arkada kalan yarısı içeri düşerse çıkartması çok güç oluyor.

3: Aracınızı yıkatırken kesinlikle tazzikli suyu kapılara bakar şekilde açtırmayın, ince kapı saclarını bu tazzikli su direk çökertmektedir.

Benim bildiğim kronik problemler bunlardır. Ekstra bir şey var ise 106 GTİ kullanıcıları ekleyeceklerdir. Ve tekrar söylüyorum gerçekten sürüşü yol tutuşu muazzam boşuna 'otoban faresi' demiyorlar. :)