OtomobilForum

Yönetici
Yönetici
Katılım
17 May 2024
Mesajlar
126
Tepkime puanı
2
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Model
3.20İ ED
Model Yılı
2016
Focus mu Golf mü


Volkswagen Golf mü, Ford Focus mu? Bu soru, orta segmentte yeni bir otomobil almayı düşünen herkesin aklındaki sorudur. İkisi de hem marka algısı hem de model geçmişi açısından çok sevilen çok tercih edilen ve çok güvenilen araba seçenekleridir. Peki, otomobil gazetecesi ve test pilotu Mert Yılmaz, hangisini tercih ediyor? Detaylı bir Focus & Golf karşılaştırması için yazımızı okumaya devam edin.

Volkswagen Golf mü, Ford Focus mu?​

Kompakt sınıf bir otomobil sahibi olmanın bedeli neredeyse 750 bin TL’den başlıyor. Bu nedenle daha ince eleyip sık dokumak zorundayız. Kompakt sınıfın iki önemli modelini masaya yatırıyoruz. Bakalım hangisini satın almak daha mantıklı?

Volkswagen Golf mü, Ford Focus mu? sorusuna iki modelin yenilenen özellikleri ile yanıt vermeye başlayalım…

Geçtiğimiz yıl satışa sunulan dördüncü nesil yeni Ford Focus yenilik avantajına sahip. Bilindiği gibi Golf VII 2012’den beri yollarda. 2017’de makyajlanan ve Golf 7.5 diye adlandırılan model hâlâ çekici olsa da Focus’un gençlik avantajından bahsetmek mümkün. Ebatlarıyla da bu durumu oraya çıkaran Focus’un daha uzun ve geniş olduğunu görmek mümkün. Ayrıca aks aralığı da daha uzun. Bu durum kabin genişliğine de yansıyacaktır. Şunu söylemek gerekir ki bu masabaşı bir karşılaştırma. Daha çok fiyat ve teknik özelliklere yoğunlaşıyor. Bu nedenle genişlik, yol tutuş ve konfor gibi test sürüşüyle belirlenebilecek detaylara yer vermeyeceğiz. Aslında bunun nedeni çok basit, insanların beklentileri çok farklı. Alıcılardan biri konfor odaklı olurken, diğeri yol tutuşa daha fazla önem verebiliyor. O nedenle bir otomobil alırken mutlaka test sürüşü yapmanız gerekiyor. Bir test editörü otomobili ne kadar iyi incelerse incelesin, son karar kullanıcınındır. Şöyle bir örnek vermek doğru olur. 190 cm boyundaki bir test pilotunun genişlik algısıyla, 170 cm’lik birinin hissi çok farklıdır. O direksiyon ayarını bir türlü yapamazken, siz çok rahatça kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Bu nedenle test sürüşü gerçekten çok önemli. Diğer yandan fabrika verileri değişmez. Yani biz size fabrika verileri ve fiyatlarla bir fikir vermeye çalışacağız. Bu verileri kendi fikirlerinizle harmanladığınızda hangi otomobilin size uygun olduğunu daha iyi anlayabilirsiniz.

Fiyat listelerine ilk baktığımızda Sıfır Volkswagen Golf fiyatının daha pahalı olduğunu görebiliyoruz. Peki, bunun nedeni ne? Golf hem daha eski hem de daha pahalı. Bunun karşılığında donanım ve teknolojik üstünlükleri mi var? Ford Focus; Trend X, Titanium ve ST-Line donanım paketlerine sahip. Golf’te ise Midline Plus, Comfortline ve Highline bulunuyor. Tabii Fcous’taki ST-Line’ın sadece tek bir motor-şanzıman seçeneğiyle satıldığını belirtmek gerekli. Donanım seçenekleri detaylı incelendiğinde Focus’un daha avantajlı olduğu görülüyor. Temel ihtiyaçlar her iki otomobilde de baz modelden itibaren sunulsa da kablosuz şarj ve head-up dislay gibi özellikler Golf’te yok. Ayrıca Focus’ta opsiyonel olarak sunulan şerit takip sistemi gibi birçok güvenlik sistemi Golf ile birlikte alınamıyor. Focus, trafik levhası tanıma sisteminden dur-kalk özellikli adaptif hız sabitleyiciye kadar birçok donanıma sahip. Bu donanımlar, Titanium ve ST-Line’da opsiyonel olarak alınabiliyor. Tüm bu özelliklere bakıldığında Focus’un daha genç olduğunu anlamak zor olmuyor. Kısacası fiyat/donanım oranına bakıldığında, Ford Focus’un daha uygun bir fiyata daha fazla özellik sunduğu görülebiliyor.

Golf ve Focus‘ta Motor Seçenekleri​

Golf biraz daha pahalı olabilir. Özellikle modern güvenlik donanımları açısından da geride kalmış olabilir ama motor seçenekleriyle öne geçebilecek mi? Lafı fazla uzatmaya gerek yok. Benzinli motor seçeneklerine bakıldığında Golf’ün hem performans hem de verimlilik adına önde olduğunu rahatça anlamak mümkün. 1.0 ve 1.5 lt’lik TSI motorlar oldukça avantajlı üniteler. Focus’un 1.5 lt’lik atmosferik benzinli motoru tork olarak geride kalıyor. Üstelik daha az olan tork bir de yüksek devirde üretildiği için esneklik olarak da daha zayıf. Daha modern 1.0 lt EcoBoost motor sadece ST-Line paketinde ve otomatik şanzımanla sunuluyor. Kısacası benzinli motorlarda VW Golf’ün bileğini bükmek mümkün değil. Özellikle silindir kapatma özellikli 1.5 lt TSI motor hem performansı hem de yakıt tüketimiyle oldukça önde. Bizce Focus ve Golf fiyat farkının nedeni araçların motorları.

Dizel motorlara gelindiğinde ise ibre Ford’a dönüyor gibi görünüyor. Daha güçlü olan 1.5 lt EcoBlue dizel motorun torku da 50 Nm daha yüksek. Buna karşılık performans verilerinde önemli bir fark olmadığı gibi TDI motorun ortala yakıt tüketimi de daha düşük. Bunun nedeni olarak tüm Golf modellerinin Focus’tan daha hafif olduğu söylenebilir. Ayrıca çift kavramalı DSG otomatik şanzıman farkı da verimlilik açısından öne çıkıyor. Ford, yeni Focus’ta altı ve sekiz ileri olmak üzere yeni nesil tork könvertörlü otomatik şanzımanlar sunuyor. Bu şanzımanların daha uzun ömürlü olduğu söylenebilir ama performans ve verimlilikte çift kavramalılara yetişmek zor görünüyor.

Sonuç: Golf mü, Focus mu?​

Zor bir karar. Focus’un gençlik avantajı modern donanımlarıyla ortaya çıkıyor. Diğer yandan Golf’ü de yabana atmamak lazım. Benzinli motorlara bakıldığında Golf’ün kesin bir üstünlüğü bulunuyor. Hem daha performanslı hem de daha tutumlu. Dizelde ise arada belirgin bir fark yok. Focus daha güçlü ve manuel modelde daha az yakıyor. Golf ise otomatik modelde daha tutumlu. Sonuç olarak benzinli ve performanslı bir kompakt otomobil isteyenler için Golf daha mantıklı. Özellikle 150 HP’lik TSI ACT motor çok başarılı. Dizel arayanlar ise Focus’a yönelmeli çünkü daha modern bir otomobil, daha uygun fiyata satılıyor ve özellikle torkuyla daha güçlü. Tek dezavantajı, dizel-otomatik modelin Golf’e göre daha fazla yakıyor oluşu. Kısaca bu rekabetin daha adil olması için Golf VIII’i beklemek lazım ama eskiyen Golfün hâlâ rakipleri tarafından kolay kolay alt edilemiyor oluşu da unutulmamalı.
 

Konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Benzer konular

Üst