Admin

Yönetici
Yönetici
Katılım
16 May 2024
Mesajlar
34
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Model
3.20İ ED
Model Yılı
2016
rölanti dalgalanması neden olur.jpg


Rölanti Dalgalanması Nedir?

Araçların motoru olduğu yerde çalışırken stabil bir şekilde çalışması gerekir. Motor rölantide çalışırken sürekli devir ibresinde hareketlilik görülmesi rölanti dalgalanması yada titremesi olarak adlandırılır. Bazen bu durumun ileri seviyede olması nedeniyle motor stop edebilir yada tekleme denilen sallanmalar görülebilir.

Rölanti Dalgalanması ve Titremesi Neden Olur?
  • Buji, buji tırnakları ayarsız ve aralıkları bozuk yağlanma olabilir.
  • Buji kabloları ve ateşleme bobini arızaları
  • Avans ayarında bozulma sente atlatma ( triger kayışı/zinciri yanlış takılması) ateşleme zamanlamasının bozulması.
  • Hava kaçağı (emme manifoldunda vakum kaçakları)
  • EGR arızası ve valfi bozuk olabilir.
  • Gaz kelebeğinde yağlanma kurum kaplama.
  • Rölanti valfi arızaları.
  • MAP sensörü ( hava girişinin ayarlanması)
  • LPG'li araçların sübap eritmesi
  • Hava filtresinin aşırı kirli olması.
  • Silindir kapak contasındaki arızalar.
Rölanti Dalgalanması Durumunda Yapılacak İşlemler Nelerdir?

Arıza durumlarında yapılması gereken ilk adım aracı arıza tespit cihazına bağlamaktır. Arıza tespit cihazındaki arıza kodları detaylı bir şekilde araştırılmalı ve buradan yola çıkarak çözüme ulaşılmalıdır. Aşağıdaki muhtemel arızalar rölantide dalgalanma ve titremedeki temel sebepler olup doğru arıza tespiti ile boşa para harcanmasını engelleyecektir.

Rölanti Dalgalanması Çözüm Önerileri Nelerdir?
  • Sensörleri Temizleyin veya Değiştirin: MAF sensörü ve IAC vanası gibi bileşenleri temizleyin veya gerekiyorsa değiştirin.
  • Vakum Sızıntılarını Kontrol Edin ve Onarın: Motor ve hava emiş sistemindeki tüm vakum hortumlarını kontrol edin ve sızıntı varsa onarın.
  • Yakıt Sistemi Bakımı: Yakıt enjektörlerini temizleyin veya değiştirin, yakıt filtresini kontrol edin ve gerekirse yakıt pompası ve basınç regülatörünü kontrol ettirin.
  • Ateşleme Sistemi Kontrolü: Bujileri, buji kablolarını ve ateşleme bobinlerini kontrol edin ve gerekiyorsa değiştirin.
  • Egzoz Sistemi Kontrolü: Egzoz sistemi, özellikle katalitik konvertör tıkanıklığı için kontrol edilmelidir.

Önemli Not​

Yukarıda belirtilen kontroller ve müdahaleler konusunda yeteri kadar tecrübeli değilseniz, bir profesyonelden yardım almak sizin için çok daha faydalı olacaktır.
 
Son düzenleme:

Konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Benzer konular

Üst